Air Cincau Selasih

SELAMA hidup, aku memang tak suka minum air yang dijual di tepi jalan. Entah kenapa pun aku tak pasti. Segalanya berubah apabila aku ikut kawan aku “Adeline” ke Pasar Jumaat – waktu lunch” kat belakang office aku…

MULANYA terasa janggal juga nak beli air tu, tapi Adeline asyik lah dok cakap “Sedap… sedap sgt air ni… lagi2 lah musim panas mcm ni. Air ni menyejukkan badan..” Haruslah sekarang ni musim panas and perlukan air yang boleh jadi agen cooling untuk badan yang mcm demam tak demam ni. Then aku teringat seorang kenalan berbangsa cina pernah pesan, “Kalau you rasa2 badan mcm nak demam.. makan cincau, or minum air cincau, badan boleh rasa lega sikit…” Apa lagi, aku pun minta secawan juga… nak rasa konon….

AKU rasa kejadian tu dah lebih dua bulan, tapi… sampai hari ni… tiap kali Jumaat tiba, dari pagi lagi aku dah set minda.. “NAK PEGI BELI AIR CINCAU SELASIH..”

Hehehe… 😉

Leave a Reply

